Badania paczkomatów

Paczkomaty inpost – case study badania eyetracking

Paczkomaty® InPost to największa na świecie sieć nowoczesnych urządzeń do samodzielnego odbierania i nadawania przesyłek. Produkowane w Polsce urządzenia cechuje nie tylko innowacyjne podejście do użytkownika, ale również interesujący interfejs. Sprawdziliśmy intuicyjność tego rozwiązania.

Jesienią 2015 roku inPost wdrożył nowy interfejs Paczkomatów. Zmianie uległa szata graficzna oraz User Flow. Pojawiły się też nowe funkcjonalności, na przykład komunikaty głosowe. Celem badania było sprawdzenie czy system odpowiada potrzebom użytkowników i czy jest intuicyjny.

Do terenowego badania użyteczności zaprosiliśmy sześciu respondentów, którzy nie korzystali wcześniej z Paczkomatów. Zadaniem każdego z nich było nadanie i odebranie wcześniej przygotowanych paczek. Badanie użyteczności uzupełniały ankiety satysfakcji oraz wywiad pogłębiony, natomiast całość interakcji użytkownika z Paczkomatem rejestrował mobilny eyetracker.

Testy przebiegały w warunkach zbliżonych do kontekstu, w którym użytkownicy korzystają z paczkomatów. Dzięki temu badania przyniosły ciekawe obserwacje dotyczące zarówno samego interfejsu dotykowego, jak i obsługi urządzenia w warunkach nielaboratoryjnych – przez co bardziej swobodnych dla respondentów.

Dane uzyskane za pomocą mobilnego eyetrackera uzupełniły wnioski z badania użyteczności o dane dotyczące zauważania niektórych elementów ekranu, na przykład przycisków akcji, czy sekcji umieszczonych w interfejsie. Dzięki zastosowanej technologii byliśmy w sanie precyzyjnie określić, jakie elementy przyciągają uwagę użytkowników i jaki ma to wpływ na ogólną interakcje z interfejsem Paczkomatu.

Wykorzystaj eyetracking i sprawdź jak działają aplikacje mobilne

Poznaj szczegóły